MENU

ČEŠI PŘIŠLI NA CHUŤ OTUŽOVÁNÍ. NENÍ ALE VHODNÉ PROKAŽDÉHO

ČEŠI PŘIŠLI NA CHUŤ OTUŽOVÁNÍ. NENÍ ALE VHODNÉ PROKAŽDÉHO

Otužilců loni markantně přibylo, mnozí lidé chtějí posílit imunitu. Otužování má řadu příznivých účinků na zdraví. Lepší se tělesná zdatnost, upevní se vůle, odbourají přebytečné tuky v těle, lépe se pracuje se stresem, a zmírní se případná deprese. Otužování ale není všemohoucí. Například nepůsobí jako prevence proti nemoci covid-19. 

  

„Pokud chce člověk s otužováním začít, měl by na to jít pozvolna. Často vidíme přicházet k řekám lidi, kteří se chtějí stát otužilci. Vlezou na dvě minuty do vody, někteří si pořídí snímek na památku a tím to končí“, prozradil předseda České otužilecké unie Vladimír Komárek.

  

Podle Komárka není otužování pro každého. Pouštět by se do něj neměli lidé se srdečními problémy, alergií na chlad nebo Raynaudovou chorobou, při níž se špatně prokrvují některé části těla. Komárek také doporučil podstoupit před počátkem otužování zátěžové testy u sportovního lékaře,  které odhalí případné srdeční potíže. Ti, kteří o otužování uvažují, by nyní měli podle Komárka pár měsíců počkat. "Ideálně je začít v létě, kdy plave v řece nebo v rybníku skoro každý. A plavat potom dvakrát týdně až do zimy," doporučil. Tělo se tak pozvolna adaptuje na klesající teplotu vody. A v zimě už lze podávat opravdu otužilecké výkony.