MENU

Změnit zdravotní pojišťovnu? Proč ne, můžete získat tisíce

Změnit zdravotní pojišťovnu? Proč ne, můžete získat tisíce

Změnit zdravotní pojišťovnu? Proč ne, můžete získat tisíce

U které jste zdravotní pojišťovny? Mnoho lidí na tuto otázku ani neumí odpovědět a musí se podívat na svoji kartičku pojištěnce. Přitom je to škoda, protože zdravotní pojišťovny už dávno nejsou jen bezejmenné instituce vyřizující pouze úhrady zdravotní péče. Svým klientům nabízejí benefity, které stojí za to porovnat. Dá se totiž s nimi ročně ušetřit tisíce korun.

Důležité není jen to, jaké příspěvky jednotlivé pojišťovny nabízejí, ale také jak snadno se k nim klienti dostanou. Může se vám totiž stát, že bez věrnostní karty a nastřádaných bodů na lákavý bonus nedosáhnete. Nebo vám na pobočce řeknou, že rozpočet na ten či onen příspěvek už je tento rok vyčerpán.

„Právě proto, abychom pojištěnce nezklamali, koncipujeme preventivní programy jednoduše a přehledně a nestavíme do cesty žádné bariéry v podobě kreditů či bodů. Příspěvky poskytujeme celoročně, každý klient může vyčerpat tři za rok, stačí vyplnit jednoduchou žádost a přiložit doklad o úhradě. Ještě jednodušší je to přes Klientský portál VoZP, kde lze žádost vyřídit on-line. Peníze pak klient dostane rovnou na účet, “ přibližuje vedoucí marketingu Jan Mates postup u Vojenské zdravotní pojišťovny.

Dalším využívaným benefitem zdravotních pojišťoven jsou slevové programy nebo partnerství s různými společnostmi, které poskytují služby a produkty související se zdravím, kondicí a životním stylem. „Náš BeneFit Klub nabízí klientům výrazné slevy například ve vybraných lékárnách, ale také na laserové operace očí, zdravou obuv nebo výživové doplňky. Oblíbený je také ActivePass, karta na volné vstupy do bazénů, fitcenter, zábavních parků nebo výletních cílů pro celou rodinu. Letošní novinkou jsou pak slevy v síti sportovních obchodů Hervis nebo u výrobce sportovního oblečení Litex, “ dodává Jan Mates z VoZP.

VoZP_logo4_krivky

Ke změně pojišťovny stačí přihláška

Pokud se kterýkoli pojištěnec rozhodne změnit zdravotní pojišťovnu, může tak podle zákona učinit buď v prvním, nebo ve třetím čtvrtletí roku. A to jednoduše tak, že vyplní, podepíše doručí přihlášku vybrané nové pojišťovně. Jejím klientem se však stává až od 1. července (pokud přihlášku podal od ledna do března), resp. od 1. ledna následujícího roku (pokud přihlášku podal od července do září). Nový průkaz pojištěnce dostane poštou. Od původní pojišťovny se klient nemusí nijak odhlašovat a té nové pak podle zákona musí zůstat minimálně jeden rok.

Pokud uvažujete o změně zdravotní pojišťovny, třeba právě proto, že chcete využít nějakou atraktivní nabídku u konkurence, měli byste si ověřit u svých ošetřujících lékařů, že mají s danou pojišťovnou smlouvu.

Zaměstnanci musejí oznámit změnu zdravotní pojišťovny svému zaměstnavateli a OSVČ začnou platit odvody na bankovní účet nové pojišťovny.

A rada na závěr: nezapomeňte o změně zdravotní pojišťovny uvědomit svého praktického lékaře, ušetříte mu zbytečnou opakovanou administrativu s vykazováním zdravotní péče.

banner_pojdme_to_zase_rozhybat_jezkovi3