MENU

DO PRÁCE NA KOLE – LETOŠNÍM TÉMATEM JE BEZPEČNOST

DO PRÁCE NA KOLE – LETOŠNÍM TÉMATEM JE BEZPEČNOST

Rozvoj bezmotorové dopravy je jedno z mála pozitiv, které přinesla celosvětová pandemie covidu-19. Počty cyklistů i pěších výrazně vzrostly i v České republice, na větší změny v infrastruktuře po vzoru zahraničních opatření si ale asi ještě počkáme. K mapování využívání cykloopatření ale může daty o svých cestách přispět i každý účastník Do práce na kole. Loni se do akce zapojilo 16 tisíc účastníků.

 

Organizátoři při plánování 11. ročníku vycházejí z loňských zkušeností, kdy už květnovou akci ovlivnila koronavirová pandemie. Připravili systém i pro účastníky, kteří pracují z domova. Jízdy na kole, koloběžce nebo skateboardu si mohou lidé v případě home office zapsat i pokud jsou to rekreační vyjížďky. Opět bude možné zapisovat cesty pěšky nebo běh.

 

Na kole stylově a beze strachu 

 

K akci Do práce na kole každoročně patří i účastnické tričko v originálním designu. Ten letošní vytvořila výtvarnice a komiksová autorka Toy_Box, která je aktuálně nominovaná i na cenu Czech Grand Design. „Můj návrh představuje dívku, možná mladou ženu, která právě opustila město a jede do přírody. Možná je večer, možná ráno a ona za sebou nechává všechny cihlové zdi, muffinky, lattéčka s kamarádkami a papíry velkoměsta. Vychází měsíc a kolem je krajina – krásná a tajuplná, “ popisuje Toy_Box.

 

„Chtěli jsme, aby hlavní postavou letošního vizuálu byla žena. Jako symbol křehkosti cyklistů a cyklistek v provozu, ale taky jako silná osobnost, která jde trochu proti proudu, “ dodává hlavní koordinátor Do práce na kole Honza Haruda. Výzvy se pravidelně účastní více než 50 % žen a spolek AutoMat se dlouhodobě věnuje i tématu bezpečnosti a strachu na kole v provozu, které ženy podle průzkumů pálí víc než muže. „Holanďané říkají, že ideálem funkčního města je, když se v jeho infrastruktuře cítí bezpečně na kole osmileté dítě i osmdesátiletý důchodce, “ doplňuje Zuzka Poláková z AutoMatu.

 

Hlavní je pravidelnost 

 

Soutěž hodnotí pravidelnost bezmotorového pohybu a na týmy o 2-5 členech čeká na řada velmi příjemných cen. Výkonnostní kategorie sice AutoMat oceňuje jen symbolicky, ale žebříčky překonaných kilometrů jsou oblíbeným nástrojem přátelského zápolení. Zaměstnavatelé mohou soutěžit také o titul Cyklozaměstnavatel roku.