Od propadáku k britské mediální ikoně
.webp?ts=)
První číslo Daily Telegraph & Courier vyšlo 29. června 1855. Zakladatelem byl plukovník Arthur B. Sleigh, který chtěl deníkem veřejně zaútočit na vévodu z Cambridge. Vydání mělo čtyři strany a z komerčního hlediska byl projekt propadák – Sleigh nedokázal ani zaplatit za tisk.
Tiskárnu ale vlastnil schopný podnikatel Joseph Moses Levy, který po Sleighově neúspěchu noviny převzal a kompletně přetvořil. Zlevnil noviny na jednu penny. To v té době znamenalo, že se informace dostaly do dalších vrstev společnosti. Z názvu odstranil slovo Courier a pomocí masivní reklamy propagoval noviny jako největší, nejlepší a nejlevnější na trhu. Výsledky se dostavily okamžitě: ještě do konce roku 1855 dosáhl náklad 27 000 výtisků a deník začal reálně konkurovat tehdejšímu gigantu The Times.
V následujících desetiletích se Telegraphu dařilo. V roce 1876 dosáhl historického rekordu v počtu tištěných výtisků a upevnil si svoji pozici mezi britskou čtenářskou elitou. V roce 1925 se stal prvním britským deníkem, který začal tisknout křížovku – v té době ještě neobvyklý, ale později nesmírně populární formát.
Další velký posun přišel v roce 1937, kdy došlo ke sloučení s konzervativně orientovaným Morning Post. Během válečných konfliktů patřil mezi hlavní zdroje informací a přispěl k formování veřejného mínění.
V roce 2004 se Telegraph dostal pod kontrolu podnikatelské rodiny Barclayových a od té doby jej spravuje Telegraph Media Group. V prosinci 2023 počet předplatitelů překročil jeden milion. The Daily Telegraph je příběhem odhodlání, obchodního instinktu i novinářské kvality. Stal se z něj pilíř britského mediálního prostoru a dodnes je důležitým hráčem na poli moderní žurnalistiky.