Když Volkswagen začal dobývat svět.
.webp?ts=)
Původně začal vznikat už před válkou. Nakreslil ho dr. Ferdinand Porsche, když toužil vyrobit lidový vůz, který by byl dostatečně levný, aby postavil Německo na kola. Oslovil výrobce automobilů i motocyklů, ale nikdo s ním nechtěl spolupracovat. A pak přišla válka - a Hitlerovi se myšlenka líbila a tak přikázal, aby se na ní začlo pracovat.
Jenže vývoj postupoval pomalu a zároveň se rozjížděla vojenská mašinerie. Na podvozku Brouka vznikl lehký vojenský „džíp“ Kübelwagen a výroba osobního auta se znova rozjela až po válce, za pomoci Britů, zejména majora Ivana Hirsta, který převzal dohled nad obnovou zničené továrny. V poválečných letech to šlo pomalu, měsíčně se vyrobilo stěží 1000 kusů.
Jenže už deset let po válce, konkrétně 5. srpna 1955, sjel z výrobní linky Volkswagen Brouk s výrobním číslem 1 000 000. Jednoduchý, spolehlivý, cenově dostupný vůz, při jehož návrhu Porsche tak trochu opisoval od Hanse Ledwinky, designéra Tatry (a konkrétně od neuskutečněného projektu Tatry V 570), se stal prodejním hitem. Nejen že se skvěle prodával v Německu, ale brzo se dostal i za velkou louži.
V Americe způsobil poprask - byl úplně jiný a proto zábavný. V roe 1972 překonal dosavadní rekord Fordu Model T, když překonal 15 milionů vyrobených kusů. A celkově se do roku 2003, kdy skončila výroba v Mexiku, vyrobilo 21,5 milionu Brouků.
Stal se ikonou Hippies, byl hvězdou několika filmů, v Mexiku sloužil jako nejrozšířenější taxík. Jeho kulturní dopad nelze přehlédnout. To, že se přesně před 70 lety přehoupnul přes první milion, to byl jen pouhý začátek...