MENU

Škodovka si dnes připomíná svou první vítěznou „erzetu“

Zajímavosti
Škodovka si dnes připomíná svou první vítěznou „erzetu“
Zdroj fotografie: Archiv Škoda Auto

Dne 31. března 2000 poprvé vyhrál rychlostní zkoušku na Mistrovství světa v automobilových soutěžích (WRC) vůz značky Škoda. Mladoboleslavští se radovali na Rallye Katalánska, jedenáctém podniku tehdejší sezóny, a pro mladoboleslavskou automobilku, která v té době vstupovala do nejvyšší kategorie rallye závodů s modelem Škoda Octavia WRC, to byl důležitý milník.

Rallye Katalánska, známá svými náročnými a extrémně rychlými asfaltovými tratěmi, přinesla v roce 2000 extrémní podmínky. Prudký déšť a naplavené bahno totiž proměnil silnice v kluziště, což drsně otestovalo nejen schopnosti jezdců, ale i techniku závodních vozů. Právě v těchto těžkých podmínkách se Škoda Octavia WRC, řízená německým továrním jezdcem Arminem Schwarzem, ukázala jako mimořádně robustní a spolehlivý stroj. Schwarz, zkušený pilot a jeden z klíčových členů týmu Škoda Motorsport, dokázal na první rychlostní zkoušce dne 31. března zajet nejrychlejší čas a připsat si historické prvenství.

Tento triumf nebyl jen otázkou náhody. Škoda Octavia WRC, představená v roce 1999, byla prvním vozem kategorie World Rally Car od české automobilky. S přeplňovaným motorem o výkonu 300 koní a pohonem všech čtyř kol se měla vyrovnat špičce tehdejšího rallyeového světa, kterou tvořily vozy od Peugeotu, Fordu či Subaru. Ačkoliv se Škoda v celkových výsledcích WRC dosud neprosazovala na stupních vítězů, vítězství v jednotlivé rychlostní zkoušce jasně ukázalo potenciál vozu i týmu.

Pečlivý vývoj se vyplatil

Pro Škoda Motorsport znamenal tento moment potvrzení, že dokáže konkurovat na světové úrovni. Armin Schwarz později vzpomínal, že Octavia WRC vynikala zejména v náročných podmínkách díky své odolnosti a kvalitnímu podvozku, i když na rychlých asfaltových tratích jí oproti konkurenci chyběla rychlost. Fanoušci si vůz oblíbili nejen pro jeho výkon, ale i pro charakteristický zvuk a atraktivní jízdní styl.

I když se v následujících letech tovární tým Škoda zaměřil spíše na nižší kategorie, kde s vozy jako Fabia R5 sklízel velké úspěchy, dnešní den připomíná, že česká značka má i ve špičkové kategorii světového motorsportu své pevné místo.

Další stanice Rádia Blaník

LIVE
ČESKÝ BLANÍK
České písničky, které máte rádi
Zřejmě letos nikde nejsou kytky
MARIE ROTTROVÁ
Zřejmě letos nikde nejsou kytky - MARIE ROTTROVÁ
Copyright © 2025 MEDIA MARKETING SERVICES a.s., All Rights Reserved.