Jsou úzké džíny mrtvé? Nebo je čeká vzkříšení?
.webp)
Už jste to asi někde zaslechli. "Skinny" džíny už dnes prý nikdo nenosí. A přitom to není tak dávno, co doslova ovládly svět. Každý, od rockových hvězd po maminky na nákupech, je nosil. Byly cool, rebelské i elegantní a i když nás trápily, kdykoliv jsme si chtěli dřepnout, daly se prostě nosit ke všemu.
Ale časy se mění a najednou se zdá, že upadají do zapomnění a mladší generace preferuje volnější střihy kalhot. Takže otázka zní: Jsou opravdu mrtvé? Nebo se jen schovávají v zadní části skříně, čekající na svůj comeback?
Kdo je zabil?
Ještě před pár lety byly skinny úplně všude. Ale pak přišly široké kalhoty, tvz. mom jeans, cargo kalhoty a příslušníci generace Z prohlásili skinny džíny za věc minulosti a „boomerskou módu“. A když něco odsoudí Instagram a TikTok, víte, že je konec.
Svojí roli v této kauze mohla sehrát i pandemie. Zvykli jsme si na tepláky a legíny a návrat do upnutých džín nezněl moc lákavě. Navíc víme, že móda se vrací. A teď frčí devadesátky. Tam jsme těch uplých džín spočítali na prstech jedné ruky. A v tom se skrývá naděje. Pamatujete si, jak jsme se smáli zvonovým kalhotám? A pak se jednoho dne vrátily zpátky do módy, jako kdyby nikdy nezmizely. Stejný osud možná (nebo spíš téměř určitě) čeká i uplé džíny.
Stejně jako každá módní ikona, i skinny džíny mají svoje věrné fanoušky, kteří neřeší, co nosí ostatní a oblékají se podle sebe. Upnuté střihy navíc stále fungují ve světě business módy a elegance obecně. Někdo prostě nechce chodit v pytli. Navíc, dnešní doba je výrazně tolerantnější, než tomu bývalo kdysi - můžete si dnes nosit módu 60. let nebo 80. let a pokud vám sedne, nikdo se na vás ušklíbat nebude.
Co z toho plyne?
Ne, skinny džíny nejsou úplně mrtvé, ale momentálně prožívají takovou svou módní hibernaci. Takže jestli je ještě máte ve skříni, nevyhazujte je! Stačí počkat. Móda je jako bumerang – vždycky se vrátí.