Pohodlí na silnici a k tomu dobré jídlo!
.webp?ts=)
Dne 28. května 1889 byla ve francouzském Clermont-Ferrandu založena společnost Michelin, která se stala jedním z nejvýznamnějších světových výrobců pneumatik a zároveň nečekaným arbitrem vysoké gastronomie. Co mají ale pneumatiky společného s luxusní kuchyní?
Značka s legendárním „Michelinovým panáčkem“ (Bibendum) slaví 135 let existence. Založili jí bratři Édouard a André Michelinovi převzetím malé gumárenské továrny. Klíčovým momentem v historii firmy byl vynález demontovatelné pneumatiky pro jízdní kola, která se dala snadno opravit. Tento objev otevřel dveře k prudkému rozvoji cyklistiky a později i automobilismu. Už v roce 1891 pomohla Michelinova pneumatika k vítězství v závodě Paříž–Brest–Paříž.
Na přelomu století firma expandovala do výroby pneumatik pro automobily, motocykly i letectví. Michelin byl rovněž průkopníkem v zavádění radiálních pneumatik, které v 40. letech 20. století zásadně změnily průmyslový standard díky lepší přilnavosti, delší životnosti a nižší spotřebě paliva.
Značka Michelin je ale známá i mimo svět automobilismu. V roce 1900 začali bratři Michelinovi vydávat Michelinův průvodce – původně jako praktickou příručku pro motoristy, která jim na cestách poskytla mapy, informace o čerpacích stanicích a autoservisech - a také o kvalitních restauracích. Postupně se průvodce proměnil v jeden z nejprestižnějších gastronomických žebříčků světa. Získat michelinskou hvězdu je snem každého špičkového kuchaře.
Dnes působí Michelin ve více než 170 zemích, zaměstnává přes 100 000 lidí a vyrábí desítky milionů pneumatik ročně. Zároveň se angažuje v oblasti udržitelnosti, vývoje chytrých pneumatik a podpory bezpečné mobility.