Věrnostní horečka: Kolik karet unesete, než vás přetíží peněženka?
.webp?ts=)
Naši věrnostní kartičku máte a body sbíráte? Patřím mezi tu výrazně menší část populace – nemám, nesbírám, a jestli nějakou kartu mám, tak o ní ani nevím.
Věrnostní karta se objevila už v roce 1896. Vydala ji americká společnost a byla papírová – sloužila na razítka. V cigaretách jste tehdy zase mohli najít kuponky, které šlo později vyměnit za zboží do domácnosti.
U zrodu moderních věrnostních programů stály letecké společnosti. Mířily především na obchodní cestující – odměnou za nalétané míle byly volné letenky nebo větší komfort při cestování. A v zásadě to funguje podobně i dnes. Jen papír nahradil plast a téměř všude si můžete věrnostní kartu stáhnout rovnou do telefonu.
Češi je milují. Údaje z loňského roku ukazují, že slevovou kartu alespoň jednou za rok využije valná většina domácností – častěji ženy než muži. Většina z nás má nějakou kartu v peněžence.
Zájem je obrovský. Například u jedné lékárenské společnosti má svůj věrnostní program přes 4 miliony lidí. U drogerie jsou to téměř 2 miliony a jeden supermarket získal za jediný rok milion a půl aktivních uživatelů.
Pro mnohé jsou tyto karty nepostradatelné. Jen si dejte pozor při vyplňování přihlášek – často poskytujete své osobní údaje.
A teď mi řekněte, kolik jich v peněžence máte vy?
Svět podle Samiry si můžete zpětně kdykoliv poslechnout v podcastech Rádia BLANÍK