Pivní revoluce v USA
.webp)
Představte si, že si objednáte pivo a dostanete sklenici plnou pěny. My češi víme, že to není žádná chyba výčepního – ba právě naopak! To, co v Americe mnozí považují za špatně natočené pivo, je ve skutečnosti „mlíko“, jeden z tradičních českých způsobů čepování.
Trend pěnivých piv se pomalu šíří právě po Spojených státech. Pivovary jako Niteglow Beer Company v Brooklynu nebo Cohesion Brewing v Denveru přicházejí s českou výčepní technikou a učí Američany milovat pivo ještě trochu jinak.
„Dodává to pivu úplně jinou texturu. Většina lidí je z toho nejdřív zmatená, ale jakmile to ochutnají, jsou nadšení, “ říká Jonathan Ifergan, majitel Niteglow Beer Company. Jeho zákazníci už se učí rozlišovat mezi „hladinkou“, „šnytem“ a „mlíkem“.
Proč se vlastně čepuje jen pěna? To se tak úplně neví. Existuje teorie, že tento styl vznikl jako alternativa pro ty, kteří neměli rádi chuť hořkého piva. A to já osobně dokážu velmi ocenit. Ať už je pravda jakákoliv, pivní revoluce v USA nabírá na obrátkách – a Češi na ni mohou být hrdí!