Rychlost bez limitu, parkování za tisíc a zpívající řidiči
.webp?ts=)
Trochu bych poupravila text od Marie Rottrové: „Lásko, voníš deštěm...“ Na lásku, která voní benzínem. Vydáme se totiž na silnice – a to konkrétně na tu, kde je povolená nejvyšší rychlost na světě. Troufnete si tipnout, kolik to je?
Odpověď je chyták – například na německých dálnicích totiž žádné rychlostní omezení není. Podíváme se ale na další NEJ, konkrétně na nejdražší auto na světě. Jde o model značky Bugatti, který v přepočtu vychází na 430 milionů korun a vypadá jako černý vetřelec.
Průměrný člověk stráví dva týdny života čekáním na zelenou. Takhle plýtváme časem už od roku 1927, kdy byl vynalezen semafor. A údajně až 90 % lidí za volantem zpívá – těch zbývajících 10 % se to stydí přiznat. Já to klidně přiznám.
Těch aut po světě jezdí asi miliarda. V Los Angeles je například víc aut než lidí. A v pražském centru? Tam to tak pomalu vypadá taky. Navíc vás parkování vyjde skoro na půlku výplaty. Naše ceny ale rozhodně nemají na ty londýnské – tam totiž mají nejdražší parkování na světě.
Na některých místech tam zaplatíte měsíčně až 18 000 korun a až 1 000 za tři hodiny. Zlatá Praha!
A ještě pár zajímavostí na závěr. Tempomat vymyslel nevidomý člověk. První náčrt auta zvaného Brouk vznikl ve 30. letech – udělal ho spodporou Adolfa Hitlera Ferdinand Porsche a později se podle něj auto skutečně navrhlo. A příznivci aut Smart – těch, kterým se přezdívá nákupní tašky a parkují kolmo ke chodníku – chtěli jednou dokázat, že jejich vůz rozhodně není malý.
A povedlo se. Do jednoho auta nacpali 19 dívek.
Jaké z toho plyne ponaučení? Asi žádné. Možná jen to, že pokud máte větší auto – což většina asi má – vejde se vám tam těch holek víc. Dobrý vědět.
Svět podle Samiry si můžete zpětně kdykoliv poslechnout v podcastech Rádia BLANÍK